Erasmus+ 2024-2026
Nowy rokszkolny rozpoczynamy z nowym projektem Erasmus+.
Jest to dwuletni projekt akcji KA210-SCH „Climate Justice for Change” koordynwany przez szkołę Reykjarhlíðarskóli z Islandii. Pozostałymi partnerami będą szkoły z Rumunii i Turcji : Scoala Gimnaziala Ion Gheorghe Duca Petrosani, Petrosani i 19 MAYIS ORTAOKULU, Mersin.
Projekt wychodzi naprzeciw następującym priorytetom wskazanym przez KE w bieżącej rundzie programu E+ dla edukacji szkolnej:
- Środowisko i przeciwdziałanie zmianom klimatu
- Promowanie zainteresowania i doskonałości w naukach ścisłych, technologii, inżynierii i matematyce (STEM).
- Wspieranie innowatorów w szkole.
- Umiejetnosci ekologiczne.
- Tożsamość, obywatelstwo i wartości europejskie,
- Środowisko i zmiany klimatyczne.
Głównym celem projektu jest promowanie i inicjowanie działań proekologicznych oraz działań nakierowanych na wychowanie do wartości, takich jak szacunek, godność i prawa człowieka.
Poprzez zaplanowane działania chcemy przyczynić się do zwiększenia świadomości oraz wziąć udział w poszukiwaniach konkretnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie:
- ochrony środowiska.
- problemów związanych z godnością człowieka i jego prawami
- pozyskiwania umiejętności i metod XXI wieku (kreatywność, myślenie analityczne, IT itp.)
- umiejętności rozwiązywania problemów i współpracy
Projekt skierowany jest do uczniów (w wieku 10-14 lat), którzy będą aktywnie angażować się w działania szkolne, pozaszkolne iwirtualne oraz w grupie międzynarodowej podczas dwóch mobilności, które odbędą się w następnum roku szkolnym. Projekt ma bogaty miesieczny harmonogram działań skupiony wokól 4 głównych zadań i mobilności:
- Volcano Has No Villain! Friend and Foe!
- Fighters of Fire and Biomass Combustion! 1
- An EPIC Response to Floods and Droughts!
- Beat the Quake!
Współpraca z innymi Europejskimi szkołami będzie okazję do wymiany dobrych praktyk w szkołach, zaowocuje wieloma zaplanowanymi rezultatami i produktami projektu, przyczyni się do nabycia nowych umiejętności przez uczniów i nauczycieli, poszerzy ich ogólną wiedzę i kompetencje społeczne.
Wizyta w Polsce jest zaplanowana na wiosnę 2025 roku.
Rekrutacja do projektu odbędzie się we wrześniu 2024.
Koordynatorem szkolnym jest p. Grażyna Kruczek