Regulamin rekrutacji uczniów Szkoły Podstawowej im. marszałka Józefa Piłsudskiego w Psarach do udziału w projekcie 2019-1-HU01-KA229-061210_4
„Scan-Think-crEate-drAw-perforM”
w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna, Partnerstwa Strategiczne – Współpraca Szkół.
1) ERASMUS +, KA 2 „Scan-Think-crEate-drAw-perforM”
Partnerzy projektu: Polska, Węgry, Włochy, Estonia, Turcja, Rumunia
Czas trwania projektu: 01.09.2019 r. – 31.08.2021 r.
Koordynator: mgr Grażyna Kruczek
- Informowanie o prowadzonej rekrutacji
W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom z wszystkich klas Szkoły Podstawowej w Psarach, podjęte zostaną następujące działania:
- a) przekazanie informacji uczniom przez wychowawców na lekcjach wychowawczych,
- b) zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu rekrutacji na tablicy
ogłoszeń,
- c) zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu rekrutacji na stronie
internetowej szkoły lub w formie ogłoszenia i wiadomości do rodziców i uczniów w dzienniku Librus,
- e) przekazanie informacji rodzicom przez wychowawców lub koordynatora projektu na zebraniach dla rodziców
- Założona liczba uczestników
Zgodnie z zapisami projektu, do udziału w działaniach lokalnych oraz podczas mobilności w Polsce zostanie zakwalifikowanych min 15 uczniów, którzy będą gościć partnerów z pozostałych szkół.
Do wszystkich działań projektu (włącznie z wycieczkami zaplanowanymi na czas pobytu gości w Polsce) zostaną włączeni również uczestnicy niebiorący udziału w mobilnościach zagranicznych, którzy zapewnią zakwaterowanie i utrzymanie w swojej rodzinie dodatkowych uczestników z krajów partnerskich. Do niektórych działań projektu mogą zostać włączeni uczniowie, którzy nie będą uczestniczyć w mobilnościach, ani przyjmować w swoich domach uczniów ze szkół partnerskich.
Część zadań projektu może być realizowana przez wszystkich chętnych uczniów szkoły.
Dla uczniów naszej szkoły zaplanowano w projekcie 12 mobilności zagranicznych. Jeżeli w budżecie projektu pojawią się oszczędności, możliwe będzie zwiększenie tej liczby.
- Sposób rekrutacji uczestników
Rekrutacja uczniów do projektu odbędzie się we wrześniu 2019 r, z możliwością późniejszych uzupełnień.
Młodzież zainteresowana udziałem w projekcie zgłosi chęć udziału w projekcie wychowawcy klasy. Odbędzie się spotkanie inaugurujące projekt. Podstawowym kryterium naboru jest doświadczenie uczniów w pracy zespołowej, zaangażowanie i wiedza z zakresu tematu projektu, motywacja oraz zobowiązanie się do przestrzegania regulaminu (zał. 1).
5.Kryteria wyboru uczniów do udziału w mobilnościach:
- Bardzo dobre zachowanie oraz dobre wyniki w nauce
- Przestrzeganie Statutu Szkoły Podstawowej w Psarach,
- Pozytywna opinia wychowawcy o uczniu
- Gotowość reprezentowania szkoły,
- Stopień zaangażowania uczniów w wykonywanie zadań projektowych,
- Komunikatywny stopień znajomości języka angielskiego (kompetencje językowe określa nauczyciel)
- Aktywny udział w realizacji poszczególnych zadań projektowych,
- Terminowość realizacji przydzielonych zadań,
- Frekwencja na zajęciach projektowych
- Brak przeciwwskazań medycznych,
- Ważny dowód tożsamości (paszport),
- Gotowość przyjęcia gościa podczas wizyty zaprzyjaźnionych szkół w Polsce ( nie jest to czynnik decydujący)
- Pisemna zgoda rodziców na wyjazd
Jeżeli liczba uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy liczbę uczestników mogących wziąć udział w wyjeździe, zostanie utworzona grupa rezerwowa.
W przypadku, gdy wystąpi problem z wyłonieniem uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród uczniów.
Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej.
W przypadku niewłaściwego wywiązywania się z zadań projektowych, nieodpowiedniego zachowania się podczas trwania projektu uczeń zostaje wydalony z grupy projektowej.
UWAGA: Jeżeli uczeń zakwalifikowany na wyjazd do szkoły partnerskiej zrezygnuje z tego wyjazdu, rodzic/opiekun prawny ucznia zobowiązuje się do poniesienia kosztów wynikających z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.).
Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez koorydynatora projektu.
O ostatecznej liście uczestników każdego wyjazdu decydować będzie komisja kwalifikacyjna złożona z koordynatora projektu, dyrektora i 2 nauczycieli pracujących w projekcie.
Uczeń zainteresowanym wyjazdem jest zobowiązany przygotować i dostarczyć do dnia 30.09.2019 r. koordynatorowi krótki list motywacyjny w formie pisemnej, w którym powinny zostać ujęte: dotychczasowe dokonania (w projektach, w działaniach na rzecz szkoły lub środowiska lokalnego, zwłaszcza w kontekście obszarów tematycznych projektu-przedmioty ścisłe, ICT, sztuka), informację co może zrobić w projekcie, uzasadnienie, dlaczego to on powinien zostać wytypowany itp.
- Informacja o wynikach rekrutacji na wyjazdy
Z posiedzenia komisji kwalifikacyjnej zostanie każdorazowo sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę uczniów zakwalifikowanych na wyjazd. Ww. lista zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń oraz w Dzienniku Librus.
W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
- Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
W przypadku rezygnacji z wyjazdu po zakupieniu biletów rodzice uczestnika pokrywają koszty związane ze zmianą rezerwacji biletu.
REGULAMIN (zał. 1)
Regulamin Uczestnictwa w zespole uczniów biorących udział w projekcie pt.
„Scan-Think-crEate-drAw-perforM”
w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna, Partnerstwa Strategiczne – Współpraca Szkół.
Zobowiązuję się:
- uczestniczyć we wszystkich spotkaniach organizowanych w celu realizacji projektu
- włączyć się w działania na platformie eTwinning
- podpisać stosowną dokumentację mobilności pomiędzy uczestnikiem i szkołą
- zbierać , opracowywać materiały oraz produkty projektu
- dokumentować – zdjęcia, filmiki, wszelkie działania związane z projektem, w tym przeprowadzać ewaluację uczestnictwa w projekcie
- godnie wypełniać obowiązki ucznia/reprezentanta szkoły na forum międzynarodowym
- w miarę możliwości zapewnić zakwaterowanie wraz z wyżywieniem i opiekę jako rodzina goszcząca dla ucznia – gościa,
- pokryć koszty rezygnacji/przebukowania zakupionego biletu lotniczego w razie rezygnacji z udziału w mobilności.
Zasady uczestnictwa w mobilnościach
- Rodzice/prawni opiekunowie ucznia wyrażają pisemną zgodę na wyjazd w oświadczeniu Załącznik nr 2
- Uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców, zgoda na udzielenie pomocy medycznej, kontakt telefoniczny z uczniem i jego rodzicami/opiekunami prawnymi itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe.
- Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą. Rodzice/opiekunowie podpisują wymagane zgody i oświadczenia.
- W przypadku rezygnacji z wyjazdu rodzice/prawni opiekunowie ucznia pokrywają koszty związane z wydatkami poniesionymi na organizację wyjazdu.
- Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów w trakcie wyjazdów zagranicznych
- Każdy uczestnik wyjazdu musi być do niego odpowiednio przygotowany praktycznie (odpowiedni ubiór, obuwie, dokumenty itp.) oraz merytorycznie ( przydzielone zadania)
- Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje bezwzględny zakaz:
- Samodzielnego - bez zgody kierownika wymiany czy opiekującej się rodziny - oddalania się od grupy/ rodziny.
- Kąpieli i używania sprzętu pływającego bez zgody kierownika wyjazdu.
- Spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych w jakiejkolwiek postaci.
- Palenia papierosów.
8.Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym domu goszczącym czy też innym obiekcie i przebywania w tym czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.
9.Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład czasowy dnia.
- Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje przestrzeganie przepisów BHP, przeciwpożarowych, i kodeksu ruchu drogowego.
- Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju oraz nie naruszać godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
- W przypadku nie podporządkowania się postanowieniom niniejszego regulaminu nastąpi wykluczenia ucznia z dalszego udziału w Projekcie, obniżenie oceny z zachowania oraz zastosowanie kar przewidzianych w statucie szkoły.
- W przypadku wyrządzenia szkody przez uczestnika wyjazdu odpowiedzialność finansową ponoszą rodzice.
- Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
- Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
- Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły.
- Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.
- W przypadkach spornych decyzję podejmie komisja złożona z Dyrektora szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela realizującego projekt.
Wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych (imię i nazwisko, numer dowodu osobistego/paszportu, data urodzenia, adres email) na
potrzeby realizacji projektu (podstawę prawną przetwarzania moich danych osobowych stanowi art. 23 ust. 1 pkt 2 lub art. 27 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) – dane osobowe są niezbędne dla realizacji projektu).
Data: …………………… podpis uczestnika …………………………………..…...………….
podpis rodzica/opiekuna ……………..………………………….
Ankieta dla uczestników projektu
„Scan-Think-crEate-drAw-perforM” w ramach programu
Erasmus+ Edukacja Szkolna, Partnerstwa Strategiczne – Współpraca Szkół.
- Imię, nazwisko…………………………………………………
- Klasa ……………………………………………..
- Ocena z języka angielskiego ………………………
- Ocena z języka niemieckiego/ ………………………
- Umiejętności dodatkowe (informatyczne, artystyczne, językowe, inne):
……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Mam problemy w kontaktach z rówieśnikami TAK NIE
- Mam problemy w kontaktach z dorosłymi TAK NIE
- Moje umiejętności porozumienia się z innymi oceniam na: 1 2 3 4 5 6
- Działam na rzecz szkoły lub środowiska TAK NIE
- Chciałbym uczestniczyć w projekcie ponieważ: ……………………………….. ……………………………………………….……………………………………
- Co mogę wnieść do projeku ( umiejętności, pomysły, działania- jakie?............... ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Jak oceniasz (w skali od 1 do 10) swoją wiedzę na temat krajów partnerskich.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10.
- Które z wymienionych zachowań zauważasz u siebie:.
- Jestem ciekawy/ciekawa innych kultur, tradycji, zwyczajów.
- Uważam, że można zaprzyjaźnić się z obcokrajowcem.
- Często używam narzędzi komputerowych i internetowych do nauki.
- Lubię majsterkować lub projektować
- Lubię tworzyć różne rzeczy.
- Jestem kreatywny/a
- Lubię się uczyć
- Interesują mnie przedmioty ścisłe
- Jestem ciekawy/ciekawa jak działają różne urzadzenia.
- Uważam, że fakt, że ktoś się gorzej uczy lub jest biedny lub pochodzi z innego kraju nie czyni go gorszym człowiekiem.
- Każdy zasługuje na szacunek i równe traktowanie.
- Czym, według Ciebie, możemy się pochwalić jako naród: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Twoje uwagi .………………………………………………………………………………………………………………………………………………