LISTA NAUCZYCIELI ZAKWALIFIKOWANYCH DO PROJEKTU ERASMUS+
Projekt p.t. „Szkoła otwarta na zmiany.”
Numer projektu: 2018-1-PL01-KA101-048399
Termin: 01.06.2018 - 31.05.2020
Projekt przewiduje 18 mobilności, w tym 14 szkoleń :
- Dwa szkolenia metodyczne:
- Early Language Learning (Alpha School Malta)- Anna Matusik,nauczyciel języka angielskeigo
- Learning To Learn (Richard Language College, Bournemouth , szkolenie metodyczne dla nauczycieli języka angielskiego, którzy uczą dzieci w wieku od 4 lat , skupiające się na doskonaleniu kompetencji językowych, zapoznanie się z najnowszymi metodami i technikami nauczania j. ang. w edukacji wczesnoszkolnej oraz na technikach ułatwiających uczenie się oraz zwiększanie motywacji uczniów do nauki oraz ich niezależności w procesie edukacyjnym –nauczycieli j. angielskiego oraz koordynator projektu Katarzyna Baca
- Pięć szkoleń umożliwiających rozwój zawodowy, kontynuowanie edukacji europejskiej, wykorzystanie i doskonalenie nabytych w poprzednim projekcie tego typu kompetencji językowych do polepszenia własnego warsztatu pracy, poprzez poznanie innowacji:
- Teaching Critical Thinking To Young Learners dla nauczyciela historii i WOSu -2 tyg. (poznanie narzędzi niezbędnych do zaangażowania i zachęcenia ucznia do przejęcia inicjatywy poznawczej poprzez rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, przygotowanie do programu TOC dla Edukacji) – nauczyciel języka angielskiego oraz rosyjskiego, wychowawca (Grażyna Kruczek)
- Bi-component Junior dla n. geografii (Agata Jagodzik), nauczyciela historii i wychowania fizycznego (Andrzej Olszewski)- 2 tyg. (zdobycie strategii pomagających młodym ludziom być bardziej efektywnymi uczniami, doskonalenie własnego warsztau pracy w oparciu o praktykę w szkole bryt.)
- Project Based Learning in the Classroom: Setup, Integration and Reflection- 6 dni, dla nauczyciela matematyki i informatyki (nauczyciel zacznie pracę w innej placówce)(uzyskanie nowych doświadczeń i kwalifikacji zawodowych, dzięki poznaniu i wdrożeniu w placówce nowych zintegrowanych narzędzi nauczania opartych na pracy metodą PBL) – nauczyciel historii Krzysztof Kopka
- Creative Teaching in Secondary CLIL Classroom- 2 tyg. dla nauczyciela plastyki (dalszy rozwój kompetencji nauczyciela pracującego z wykorzystaniem CLIL) Magdalena Trzcionka
- Bi-Component Junior z elementami School Management Coursedla dyrektora (Ewa Wawrzak)i wice dyrektora placówki (Maria Olszewska), który jest również nauczycielem języka polskiego- 2 tyg. (lepsze kompetencje przywódcze w zakresie zarządzania szkołą i współpracąmiędzynarodową, wymiana doświadczeń kierowniczych i pedagogicznych, nowe strategie, umiejętności i działania edukacyjne i międzyprzedmiotowe, zwiększenie wiedzy o programach nauczania, poprawienie płynności językowej)
Ponadto (podniesienie kompetencji zawodowych poprzez możliwość korzystania z międzynarodowych szkoleń specjalistycznych, aktywne włączenie się we współpracę międzynarodową):
- Intensive GE dla 5 nauczycieli ze znajomością jęz. angielskiego A.2:
- jęz. polskiego (przeniesienie do innej szkoły) – n. j. niemieckiego Marzena Halemba
- chemii (przeniesienie do innej szkoły) - nauczyciel matematyki Monika Wylon
- edukacji wczesnoszkolnej, Agnieszka barańska-Białas
- biologii Dorota Laskowska
- edukacji wczesnoszkolnej (nowe kwalifikacje zawodowe) – Beata Skórka
- Job shadowingw szkole hiszpańskiej dla 4 osób: dyrektora Ewa Wawrzakoraz przedstawiciela zespołu humanistycznego (Krzysztof Kopka), nauk ścisłych (Monika Wylon) i jęz. obcych Katarzyna Baca (obserwacja pedagogiczna i wymiana doświadczeń na temat emocjonalnego i poznawczego funkcjonowania dzieci w wieku od 4 lat wzwyż oraz wykorzystanie tej wiedzy w kontakcie z dzieckiem, w diagnozie i codziennej praktyce, poznanie jak w codziennej praktyce szkolnej działa PBL i jak z sukcesem można prowadzić zajęcia bezpodręcznikowo).