C - 2 TRANSNATIONAL LEARNING / TEACHING / ACTIVITIES
„Pro.Math.EU.S.”
ID: 2018-1-IT02-KA229-048576
18.02.2019 - 22.02.2019, Timișoara, Rumunia
UCZESTNICY:
Z Rumunii: 6 nauczycieli i 15 uczniów
Z Polski: 2 nauczycieli i 5 uczniów
Z Włoch: 2 nauczycieli i 6 uczniów
Z Łotwy: 3 nauczycieli i 5 uczniów
Za nami kolejna matematyczna przygoda w ramach projektu Erasmus+ "Pro.Math.EU.S." Naszą szkołę reprezentowali: Antoni Kiszka, Matylda Kułach, Mikołaj Szymon, Jakub Sindera oraz Natalia Góralczyk pod opieką nauczyciela języka angielskiego, mgr Katarzyny Bacy oraz nauczyciela matematyki, mgr Moniki Wylon. Wyjazd był bezpłatny. Wszystkie koszty pokryła Unia Europejska.
Szkoły partnerskie przybyły do Timișoary w dniach 16 lub 17 lutego 2019 r. (Polska, w nocy 17 lutego) i wyjechały 23 lutego 2019 r. Uczniowie byli przyjmowani przez rumuńskie rodziny.
Przez pierwsze trzy dni uczniowie uczestniczyli w warsztatach z animacji. Celem mobilności było przeszkolenie uczniów w zakresie korzystania z oprogramowania do animacji, klasycznego oprogramowania do animacji (Krita) oraz narzędzia, które ma bardzo łatwy w użyciu interfejs (Powtoon). Ponadto każdy kraj uczestniczący musiał stworzyć do końca mobilności co najmniej dwie animacje związane z zastosowaniem matematyki w codziennym życiu; jeden ze scenariuszy musiał zostać wybrany spośród tych nakręconych podczas mobilności w Polsce, a jeden scenariusz musiał być nowy.
W poniedziałek uczniowie zostali przeszkoleni z zakresu podstawowych zasad animacji i przedstawili krótkie streszczenie tematu ekspertowi od animacji. Nauczyli się również korzystać z Krity i tworzyć krótkie animacje do ćwiczeń. We wtorek ekspert od animacji przeszkolił uczniów z Powtoon i zaczęli tworzyć animacje proponowane przez każdy kraj. W środę uczniowie mieli dwa warsztaty, jeden rano i jeden po południu, i mogli sfinalizować filmy, dodając dźwięk do większości z nich. Filmy zostały przesłane do kanału prometheus.contest na youtube, który zostanie wykorzystany w przyszłych testach na temat metody animacji w nauczaniu matematyki.
Nauczyciele zaangażowani w projekt wzięli udział w czterech spotkaniach projektowych i sesji szkoleniowej na temat korzystania z platformy moodle, na której opiera się wynik projektu Pro.Math.Eu.S, a dokładniej, jak przesyłać filmy i tworzyć testy dla tych filmów.
Podczas spotkań projektowych nauczyciele przeanalizowali mobilność w Polsce, zaplanowali analizę produktów wykonanych w ramach tej mobilności i zaplanowali mobilność we Włoszech w następujący sposób:
-filmy wyprodukowane w Polsce pozostaną do przetestowania przez Polskę i Łotwę w ciągu następnych dwóch tygodni po rumuńskiej mobilności
-każda szkoła musi złożyć raport do 22 marca 2019 r., po przeanalizowaniu wyników testów filmów, podkreślając, które wideo miało najlepsze wyniki i powody dlaczego.
-animacje wykonane w Rumunii należy przetestować do 9 kwietnia 2019 r .; każdy kraj musi przeprowadzić testy własnych animacji. Procedura testowania animacji jest identyczna jak w przypadku testowania filmów wyprodukowanych w Polsce.
-dla mobilności we Włoszech: każdy kraj musi przygotować dwa skrypty: historię, w której Robot Nao (w IIS Volta w Pescara) jest nauczycielem i uczy tematu matematyki oraz historii łączącej tematy matematyczne i fizyczne przy użyciu robotów. Historia musi zawierać jeden konkretny element z listy przedmiotów, które zostaną dostarczone przez nauczycieli.
Inne decyzje dotyczące mobilności we Włoszech: Będzie stworzona Międzynarodowa Rada do selekcji scenariuszy / najlepsze dwa pomysły zostaną wybrane dla każdego kraju / każdy kraj wybierze własnych uczniów zgodnie z ich potrzebami i zasadami.
Uroczystość wręczenia certyfikatów odbyła się w piątek. Podczas ceremonii uczestnicy mogli oglądać i komentować filmy, które powstały podczas mobilności. Wszyscy uczestnicy mobilności wypełniali kwestionariusze satysfakcji. Ponadto każda grupa prezentowała krótki artystyczny moment zawierający zarówno tradycyjne piosenki, jak i tańce z ich krajów.
Podczas mobilności, zarówno uczniowie jak i nauczyciele wzięli udział w bardzo interesujących aktywnościach, zaplanowanych przez gospodarzy:
- wycieczka z przewodnikiem po mieście Timisoara
- wizyta w Experimentarium, placówce zarządzanej przez West University of Timișoara, gdzie uczniowie mieli okazję zapoznać się z różnymi eksperymentami z fizyki i chemii, a także mogli wziąć udział w tych eksperymentach pod profesjonalnym nadzorem.
- wizyta w Centrum Zarządzania Ruchem w Timișoara, które jest jednym z najnowocześniejszych centrów w Europie
- turystyczny objazd tramwajem w Timișoara
- wizyta w najnowocześniejszym budynku szkoły goszczącej, w szkole podstawowej gdzie odbywał się karnawał dla uczniów
Wszyscy jesteśmy zauroczeni Timisoarą, studenckim miastem, pełnym młodych ludzi, kawiarenek i parków. Bardzo spodobały nam się też pałace, zaprojektowane przez słynnych wiedeńskich oraz węgierskich architektów. Bardzo pozytywne wrażenie wywarła na nas szkoła, której uczniowie odnoszą każdego roku wiele sukcesów w krajowych oraz międzynarodowych konkursach.
Nasi uczniowie zawarli wiele nowych przyjaźni, które trwają nadal i mamy nadzieję, będą się rozwijać. Wszyscy zdobyli nowe umiejętności, które z pewnością zaprocentują na egzaminach zewnętrznych oraz w przyszłej karierze zawodowej.
W drodze powrotnej udało nam się zwiedzić Frankfurt nad Menem.
Zapraszamy do galerii:
ZACHĘCAMY DO OGLĄDANIA FILMÓW AUTORSTWA PROJEKTOWYCH UCZNIÓW, RÓWNIEŻ Z NASZEJ SZKOŁY :)
https://www.youtube.com/channel/UCAMFyVxt5qvVAZz7XxdfTBw