Aktualności
- Szczegóły
30.03.2022 świętowaliśmy "No backpack day" czyli dzień bez plecaka. Chętni uczniowie i nauczyciele zamiast tradycyjnych plecaków czy toreb zapakowali swoje książki, zeszyty i przybory w... to na co im pozwoliła wyobraźnia. Poniżej można zobaczyć jaką pomysłowością wykazała się nasza społeczność szkolna. BRAWO!!!
Święto to oprócz świetnej zabawy ma również na celu zwiększenie świadomości trudnych warunków bytowych oraz problemów z dostępem do edukacji milionów dzieci na całym świecie. Wiele z nich musi chodzić do szkoły pieszo, z książkami i zeszytami w rękach lub w reklamówkach, bo po prostu nie stać ich na plecak.
- Szczegóły
29 marca uczniowie klas 1-3 obchodzili Dzień Wody. Z tej okazji wszyscy przyszli ubrani na niebiesko. Ten dzień miał na celu rozwijanie zainteresowań dzieci o otaczającym je świecie oraz rozbudzenie poczucia odpowiedzialności za istniejące niewielkie zasoby wody pitnej; uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt i roślin.
Uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną z której dowiedzieli się:
• Do czego potrzebna jest woda?
• Kto potrzebuje wody?
• Skąd bierze się woda?
• Jak dużo jej na kuli ziemskiej?
Podczas zajęć uczniowie wykonywali piękne prace plastyczne i plakaty. Wszyscy uczniowie już wiedzą, że woda jest niezbędnym źródłem życia i należy o nią dbać, a więc nie marnujmy WODY!
- Szczegóły
Klocki LEGO to bez wątpienia jedna z najulubieńszych zabawek dzieci, niezależnie od ich wieku czy kreatywności. Właśnie dlatego klasy pierwsze ze Szkoły Podstawowej w Psarach 24 marca udały się do Gliwic na największą w Europie wystawę budowli z klocków LEGO. Celem wyjazdu było połączenie edukacji z zabawą. Wystawa budowli z klocków Lego dostarczyła niesamowitych wrażeń.
Precyzja konstrukcji z tak małych klocków różnych budowli, pojazdów, statków oraz postaci wzbudziła wielkie zainteresowanie. Eksponaty na wystawie prezentowały postacie, miejsca, a także wydarzenia znane z bajek czy filmów, ale również sceny historyczne oraz najsłynniejsze budowle architektoniczne – zabytkowe i współczesne. Nasze dzieci biegały od jednej do drugiej witryny z coraz to większą fascynacją.
Po obejrzeniu ekspozycji dzieci spędziły, wesoło i kreatywnie czas w strefie zabaw klockami Lego. Uczniowie mieli okazję rozbudzić swoją wyobraźnię i pomysłowość, ćwiczyli umiejętności manualne i integrowali się z innymi uczestnikami zabawy. Klocki, z których można zbudować prawie wszystko i które nie posiadają ograniczeń wiekowych, zaangażowały uczniów na dobre. Każdy znalazł tam coś odpowiedniego dla siebie. A można było „pisać” klockami na specjalnej ścianie- BRICK WALL i malować, budować, tworzyć.
Dodatkową atrakcją dzięki zakupionym biletom combo była możliwość obejrzenia Galerii 3D trick galery. Jest to największa kolekcja obrazów 3D w Polsce. Interaktywne obrazy pozwoliły nam stworzyć unikalne i wyjątkowe zdjęcia z naszym udziałem. Daliśmy się ponieść iluzji.
Bardzo serdecznie dziękujemy organizatorom wystawy za jej bezpłatne udostępnienie naszym ukraińskim uczniom, którzy to uczęszczają do naszej szkoły od blisko miesiąca. Beztroski dzień spędzony na zabawie z polskimi rówieśnikami z pewnością był dla nich ważny i dał poczucie przynamniej chwilowej normalności.





- Szczegóły
Mimo ciągle jeszcze trudnej sytuacji związanej z epidemią Cocid-19 dało się zrealizować kolejną projektową mobilność , która odbyła się pod hasłem “Art & Culture Expression” w ośrodku dla szczególnie uzdolnionych uczniów Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı Bilim ve Sanat Merkezi w Stambule ( Turcja). W spotkaniu uczestniczyły grupy z wszystkich krajów partnerskich z wyjątkiem Portugalii, której w ostatniej chwili władze oświatowe wycofały zgodę na wyjazd w związku z obawami wywołanymi sytuacją na Ukrainie.
W spotkaniu uczestniczyła czteroosobowa grupa uczennic klasy 7 pod opieką dyrektor szkoły i nauczycielki języka angielskiego.
Pierwsze dwa dni mobilności przeznaczone były na poznanie placówki, integrację międzynarodowego zespołu, zajęcia team-building i tworzenie dobrej atmosfery zespołowej.
W harmonogramie znalazło się wiele zajęć rozwijających ekspresję twórczą uczestników ( warsztaty fotograficzne na Wyspie Księcia, wizyta w galerii sztuki Muzeum Sadberg Hanim w Stambule, warsztaty Ebru- tureckiej sztuki malarstwa na wodzie oraz warsztaty muzyczne i taneczne. Grupy narodowe prezentowały swoje narodowe pieśni i tańce oraz uczyły się tradycyjnej tureckiej pieśni i tańca. Uczestnicy poznali również kilka przydatnych zwrotów w języku tureckim, a tureccy uczniowie uczyli się wyrażeń w innych językach.
Podczas rejsu statkiem po Cieśninie Bosforskiej uczniowie mogli zaobserwować charakterystyczne elementy przyrodnicze wzdłuż brzegu oraz sposób ich połączenia z miejską zabudową po stronie europejskiej i azjatyckiej. Odwiedzili również Wielki Bazar, gdzie mogli podziwiać bogactwa tureckiego rękodzieła i poćwiczyć sztukę targowania się podczas zakupów.
Dużo uwagi poświęcono kontaktom z rodzinami tureckimi. Dwa wieczory zaplanowane były na zajęcia w rodzinach. Uczniowie spędzali czas z tureckimi przyjaciółmi i ich rodzinami w prywatnych domach oraz w ciekawych miejscach miasta.
Uczestnicy poznawali lokalne tradycje kulinarne, skosztowali wielu tureckich słodyczy, przysmaków i dań. Spędzili mile popołudnie wraz z tureckimi kolegami na herbatce na wzgórzu Yakacik i obserwowali proces produkcji lokalnych słodyczy Kunafah w lokalnym zakładzie sprzedającym ten turecki tradycyjny smakołyk.
Podczas warsztat ów ICT uczestnicy wspólnie przygotowali pierwszą część wspólnego promocyjnego e-booka projektu. Nauczyli się jak korzystać z programu Canva i pobierać w nim informacje, obrazy i filmy potrzebne do stworzenia wspólnej książki. Poznali również zasady tradycyjnej tureckiej gry wywiadowczej Mandala.
Było to niesamowite spotkanie- pełne wrażeń, wspólnych działań i zabaw, nowych przyjaźni, umiejętności i doświadczeń. A także zaskakujących niespodzianek- niespodziewanie w Stambule spadł śnieg, który był dla mieszkańców i naszych partnerów z południa europy wielką atrakcją.
- Szczegóły
Czytanie wpływa na rozwój kompetencji językowych i wyobraźnię, poprawia koncentrację, uczy myślenia i rozwiązywania problemów. To także świetny sposób na budowanie relacji, bo wspólna lektura zbliża i pozwala zbudować bliskie więzi. I właśnie w naszej szkole postanowiliśmy, że poszukamy sposobu, który zachęciłby naszych uczniów do sięgania po lekturę. Nauczyciele klas młodszych kształtują u uczniów nawyk czytania metodą bostońską oraz zachęcają najmłodszych do udziału w projektach czytelniczych. Uczniowie po raz trzeci uczestniczą w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki”. Uczniowie w ramach innowacji zrealizowali już MODUŁ I „Podróże małe i duże” i otrzymali potwierdzenia za zrealizowanie zadań tegorocznej edycji projektu.
We wrześniu 2021 roku nasza szkoła przystąpiła również do XLI edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla szkół pod nazwą „Zaczytana szkoła” organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie. Celem konkursu było rozwijanie czytelnictwa u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Konkurs trwał od 15 września 2021 r. do 15 lutego 2022 r. W tym czasie należało wykonać określone regulaminem zadania, których wykonanie było oceniane przez jury organizatora konkursu.
W jego ramach przeprowadzone zostały m.in. szkolne konkursy – plastyczny dla uczniów klas I-III na wykonanie oryginalnej ilustracji do dowolnej, ulubionej książki wybranego autora oraz na napisanie recenzji ulubionej książki dla uczniów klas starszych. Uczniowie poznali także etapy powstania komiksu oraz najbardziej znane i lubiane serie komiksów, począwszy od najstarszych, aż po współczesne wydania. Dzieci miały okazję dostrzec najbardziej charakterystyczne elementy oraz zapoznać się z szatą graficzną tej formy wypowiedzi. Następnie stworzyły komiksy według własnych scenariuszy i pomysłów: narysowały relacje bohatera z jego towarzyszami, zaplanowały planszę i dymki z wypowiedziami bohaterów. Wcieliły się w role scenarzystów, kolorystów, rysowników i redaktorów.
Uczniowie korzystając m.in. z informacji drukowanych oraz multimedialnych, poznali również zagadnienia związane z książką i biblioteką, a także z zawodem pisarza, drukarza, bibliotekarza i księgarza. Okazję poznawania trudów pracy pisarza uczniowie mieli podczas spotkania autorskiego w Gminnej Bibliotece Publicznej w Psarach z pisarzem – panem Marcinem Koziołem. Uczniowie wzięli również udział w warsztatach powstania papieru i sztuki kaligrafii, poznali historię piśmiennictwa i przekonali się o tym, jak ważną rolę, nawet w dobie Internetu, odgrywa papier, mieli możliwość samodzielne czerpać papier z oryginalnej dębowej kadzi. Następnie odciskali arkusze papieru w zabytkowej prasie. Uczyli się barwić papier techniką japońską, samodzielnie wykonywali lakowe pieczęcie i poznali sztukę pisania gęsim piórem. Ciekawe zajęcia i wesoła atmosfera sprawiły, że z pewnością był to czas przyjemnej nauki i twórczej zabawy. Uczniowie uczestniczyli ponadto w lekcjach bibliotecznych w szkolnej bibliotece.
Warunkiem uzyskania tytułu dla szkoły był również udział w kursie dla nauczycieli pt. „Rozwijanie czytelnictwa u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym” przeprowadzonym w formie e-learning przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie w wymiarze 35 godzin.
Wszystkie nasze działania i przedsięwzięcia zostały ocenione przez jury Ogólnopolskiego konkursu „Zaczytana szkoła” na maksymalną ilość punktów, tj. 100. Zostaliśmy nagrodzeni certyfikatem potwierdzającym wysoką jakość pracy dydaktycznej naszej szkoły. Cel został osiągnięty - jesteśmy w gronie nielicznych szkół w Polsce, które mogą poszczycić się honorowym tytułem i certyfikatem ZACZYTANA SZKOŁA.

- Szczegóły
14 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pi.
Wybór dnia nie jest przypadkowy. Tak w notacji amerykańskiej zapisuje się datę 14 marca: 3.14 (Amerykanie najpierw wymieniają miesiąc, potem dzień), a tyle w przybliżeniu równa jest Pi.

W ramach obchodów Dnia Liczby Pi w naszej szkole uczniowie przygotowali piękne prace plastycze. Pokolorowali liczbę kwadratów, które odpowiadają każdej cyfrze liczby Pi, aby utworzyć panoramę miasta Pi.


W szkole uczymy się, że Pi to stosunek obwodu koła do jego średnicy. Uczniowie starszych klas zdobywali wiedzę pokonując wirtualny pokój zagadek.














