PIĄTA MOBILNOŚĆ PROJEKTU „OTWARTY UMYSŁ, ZRĘCZNE RĘCE”.

24 marzec 2023

Od 6 do 10 marca uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kolejnej, piątej już mobilności, w ramach projektu „Open mind skillful hands”, która odbywała się w Hiszpanii. W mobilności wzięli udział uczniowie z klasy VI oraz nauczycielki: języka angielskiego i edukacji wczesnoszkolnej. Placówką goszczącą była szkoła w Cordobie – Colegio Seneca SCA. Oprócz hiszpańskich gospodarzy i uczniów naszej szkoły, w mobilności wzięli udział uczniowie i nauczyciele z  pozostałych szkół partnerskich, czyli Grecji, Włoch, Portugalii i Turcji. Wizyta w szkole partnerskiej obejmowała poznanie hiszpańskiej szkoły, innych uczestników projektu oraz nawiązywanie dobrych międzynarodowych relacji. Czas pobytu w Hiszpanii został zaplanowany bardzo szczegółowo, każdego dnia na uczniów czekało mnóstwo wrażeń. Uczniowie brali udział w ciekawych zajęciach i z dużym zaangażowaniem podejmowali zadania. Wzięli udział w zabawach integracyjnych i team building activities oraz zaprezentowali swoje szkoły wykorzystując przygotowane wcześniej prezentacje oraz filmy. Uczestnicy mieli również możliwość sprawdzić swoją sprawność fizyczną poprzez udział w  zawodach, grach i  zabawach przeprowadzonych w międzynarodowych zespołach. Natomiast na kręgielni uczniowie mieli okazję przekonać się, że bowling to nie tylko zabawa, ale również świetna forma aktywnego spędzania wspólnie czasu. Uczestnicy projektu wzięli również w warsztatach poezji twórczej, układali w międzynarodowych grupach wiersze o Cordobie, a efekty swojej pracy umieszczali na padlecie. Bedąc w Hiszpanii, nie sposób nie spróbować prawdziwych hiszpańskich oliwek i oliwy, uczniowie mieli więc okazję spróbować śniadania z lokalnych produktów biorąc udział w warsztatach zdrowych nawyków żywieniowych. Ponadto uczyli się nowych słów w języku hiszpańskim, współpracy oraz przełamywania nieśmiałości podczas nauki tradycyjnego hiszpańskiego tańca flamenco. Wzięli również udział w warsztatach muzycznych gry na recyklingowych instrumentach muzycznych zrobionych między innymi z butelek. W trakcie zajęć uczniowie tworzyli muzyką grając określone rytmy i współpracując w zespole. To była nie tylko wspaniała zabawa, ale również doskonała lekcja i prawdziwe spotkanie z muzyką. Uczestnicy mobilności spędzili również dwa popołudnia wspólnie z uczniami z Cordoby i ich rodzicami, poznając hiszpańskie legendy i miło spędzając czas. W trakcie wizyty w Hiszpanii nie zabrakło również zajęć w terenie, w trakcie których uczniowie zwiedzili Cordobę oraz zabytki m.in. La Mezquitę (jedną z największych świątyń muzułmańskich) oraz Castle of the Christian Monarchs, gdzie uczestnicy wymiany spotkali się z przedstawicielką Rady Miejskiej w Alcazar - Marian Aguilar.  W ostatnim dniu mobilności uczestnicy poznawali historię, kulturę i walory przyrodnicze regionu podczas wyjazdu do LA MOHEDA, gdzie gromadzili materiały do ebooka i lapbooka z miejsc będących pozostałością architektury i kultury mauretańskiej. Odwiedzili średniowieczną wioskę oraz brali udział w zadaniach terenowych. Tydzień w Cordobie uwieńczony został przyjęciem pożegnalnym podczas którego nauczyciele oraz uczniowie otrzymali certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w mobilności. Tygodniowy pobyt w Hiszpanii był pełen intensywnych zajęć edukacyjnych oraz wyjazdów turystyczno-krajoznawczych, ale spotkania z rówieśnikami z krajów partnerskich projektu z pewnością pozostaną w pamięci uczniów najdłużej. W drodze powrotnej nie zabrakło emocjonalnych wspomnień i wyrazów zadowolenia z udziału w projekcie. Wyjazd dostarczył wszystkim mnóstwa wrażeń i niezapomnianych przygód.