Spotkanie w Polsce C-3 “Communication Through Art and Music Integrated With ICT”

18 październik 2018

 

                    

 

 

Mobilność w Polsce  odbyła się w dniach 30.09 - 04.10.2018.
Kraje uczestniczące: Polska, Turcja, Włochy, Macedonia

W ramach mobilności uczniowie oraz nauczyciele w międzynarodowym składzie wykonali następujące zadania projektowe:

INTERDYSCYPLINARNA LEKCJA z wykorzystaniem CLIL W OGRODZIEŃCU
Pierwszego dnia (30.09) wszyscy uczestnicy wybrali się na jednodniową wycieczkę do Ogrodzieńca. Zwiedzili zamek z polskimi uczniami (Dominika i Julka) w roli przewodników, podając fakty historyczne. Następnie odbyli spacer po zamku i opowiadali o geologicznej budowie otaczających skał, zbierali kamyki do ​​eksperymentu. Po obiedzie wyjechali na pustynię Błędowską, gdzie przeprowadzili eksperyment chemiczny: wrzucali swoje kamyki do octu, aby sprawdzić materiał skał - czy skały są wapienne, czy nie. Na koniec odbyli lekcję plastyki na pustyni - mieszali farby z piaskiem i malowali krajobraz.

PORTRET MOJEGO GOSPODARZA, PORTRET MOJEGO GOŚCIA - WARSZTATY CERAMICZNE
Drugiego dnia uczniowie brali udział w warsztatach ceramicznych, tworząc sobie nawzajem portrety. Zwiedzili także szkołę i zostali powitani przez naszego dyrektora szkoły. Mieli lekcję języka polskiego i pokazywali swoje multimedialne prezentacje:  "Mój kraj, moje miasto, moja szkoła" "System edukacji mojego kraju".
Warsztaty muzyczne - tworzenie piosenki inspirowanej niedzielną wycieczką do Ogrodzieńca.
Po południu zostaliśmy ciepło przywitani przez lokalne władze w urzędzie Gminy Psary.

WARSZTATY TANECZNE, MUZYCZNE WYSTĘPY

Trzeciego dnia uczniowie i nauczyciele uczestniczyli w uroczystościach związanych z Dniem Chłopaka. Każda szkoła prezentowała swoje talenty i instrumenty muzyczne oraz piękne głosy, śpiewając, grając, tańcząc. Turecki zespół grał na swoim tradycyjnym instrumencie "cura" i dał jeden instrument każdemu krajowi. Teraz zadaniem wszystkich uczestniczących szkół jest nauka gry na tym instrumencie.
Rano wszyscy uczniowie i nauczyciele wzięli udział w warsztatach tańca prowadzonych przez jednego z ojców z rodzin goszczących (serdeczne podziękowania dla pana Marcina Kołtuna). Pan Marcin nauczył wszystkich tańczyć polskiego tańca narodowego "poloneza" i tańców regionalnych: "trojaka" i "grozika". Warsztaty taneczne bardzo podobały się naszym gościom.
Odbyła się trzecia międzynarodowa debata edukacyjna - spotkanie koordynatorów. Ponownie odczytaliśmy pozostałe działania związane z kolejnymi mobilnościami.
Po południu odwiedziliśmy Nikiszowiec, Muzeum Śląskie, Rynek Główny w Katowicach. Celem było poznanie kultury i historii regionu śląskiego.

WIELICZKA - KOPALNIA SOLI I KRAKÓW - ZAMEK WAWELSKI
Czwartego dnia uczniowie i nauczyciele uczestniczyli w całodniowej wycieczce do Kopalni Soli w Wieliczce (z polskim przewodnikiem i polskimi uczniami jako tłumaczami) i Krakowa ((Wawel - Reprezentacyjne Komnaty Królewskie, Wieża Sandomierska, Smocza Jama), Sukiennice, katedra na Wawelu, Dzwon Zygmunta, Rynek Główny, krótki spacer wzdłuż Wisły). Nasi goście odkrywali ważne kulturalne i historyczne miejsca naszego regionu.
Późnym wieczorem odbyło się wielokulturowe przyjęcie dla uczniów i rodzin. W przyjęcie włączyły się nasze rodziny goszczące - przyniosły mnóstwo pysznych polskich potraw oraz przekąsek i napojów, każdy kraj przywiózł również swoje narodowe przekąski. Był to czas integracji, wesołych rozmów i poznawania przysmaków kulinarnych z różnych zakątków ziemi.
Pod koniec przyjęcia odbyła się ceremonia wręczania certyfikatów.

AUSHWITZ, LEKCJE CLIL
Piątego dnia drużyna włoska zwiedziła obóz koncentracyjny Auschwitz i Birkenau.
Turecki zespół brał udział w lekcjach CLIL.
Macedońska drużyna wyjechała rano do domu.

WYCIECZKA DO WROCŁAWIA
Szóstego dnia zespół włoski zwiedził jedno z najpiękniejszych europejskich miast - Wrocław.

Uważamy spotkanie w Polsce za bardzo udane. Zrealizowaliśmy wszystkie cele projektu. Uczniowie oraz nauczyciele rozwinęli swoje kompetencje interpersonalne, językowe, kulturowe. Uczniowie i nauczyciele z zagranicy wielokrotnie dziękowali za nasze wspaniałe, ciepłe rodziny, które przyjęły uczniów z innych krajów jak swoje dzieci i troszczyły się o nie wspaniale.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom i im rodzinom za zaangażowanie w projekt! Mamy nadzieję, że przyjaźnie między dziećmi i rodzinami będą nadal kwitły!

Zespół od projektu “Communication Through Art and Music Integrated With ICT”

koordynator: mgr Katarzyna Baca

wice dyrektor: mgr Maria Olszewska

nauczyciel plastyki: mgr Magdalena Trzcionka

nauczyciel chemii: mgr Adrianna Langier - Kopecka

nauczyciel j. polskiego: mgr Karina Bizan